Årsmöte 2018

2018-03-03 21:11
Det var ett välbesökt årsmöte där inte mindre än 27 av klubbens medlemmar träffades på konferens och restaurang 4:e våningen vid Behrn Arena.
  • Uppdaterad: 2018-03-03 21:11

Under hela mötet rådde en god stämning och det fanns fler som ville engagera sig i klubben än vad det fanns valbara platser - det här ledde till inte mindre än tre(!) tighta och spännande omröstningar.

Klubbens styrelse under 2018 består av
Ordförande: Sanna Hermansson
Vice Ordförande: Claes Samuelsson
Sekreterare: Malin Karlsson
Kassör: Magnus Espelund
Ledamot: Åsa Stensrud
Supplant: Rebecka Höglund
Suppleant: Mathias Kransholm
Adjungerad till styrelsen med yrkanderätt: Johan Björk

Valberedningen består av
Sammankallande: Sabina Samuelsson
Ledamot: Zara Zimmermann
Suppleant: Thorbjörn Frid

Under mötet togs även ett beslut om något så ovanligt som att klubben ska göra ett namnbyte och en stadgeändring.
Man bestämde att klubben ska byta namn till KIF Eagles Softboll, och att baseboll ska tas bort från klubbens verksamhetsbeskrivning i stadgarna. Motiveringen till detta är att klubben inte har bedrivit basebollverksamhet på många år och förutsättningarna för att bedriva basebollverksamhet i klubben inte längre finns då klubben varken har ledare eller en fungerande basebollplan.

Efter årsmötet diskuterades planeringen för det kommande året med många spännande planer och idéer. En diskussion kring doping, och vikten av att vaccinera klubben och att ha koll på sina mediciner hanns också med innan det var dags för brunch.

Under brunchen fortsatte diskussionerna medan det åts både kalla rätter, varma rätter och några rejäla lass från efterrättsbordet.

När brunchen var avklarad så samlades ungdomssektionen för ett möte om sina planerade aktiviteter samtidigt som den nya styrelsen passade på att ha ett konstitueringsmöte.

Jag vill avsluta med ett stort tack till alla medlemmar som kom på årsmötet.
Och jag vill rikta ett ännu större tack för det fantastiska jobb som Sabina Samuelsson, Stefan Lindberg och Annika Erlandsson gjort i styrelsen under det gångna året - och jag vill även passa på att hälsa våra nya styrelsemedlemmar och valberedning välkomna!

Nu gasar vi på och kastar oss in i det nya softbollåret!

Sanna Hermansson
Ordförande KIF Eagles Softboll

Skribent: Sanna Hermansson
Epost: This is a mailto link